Synecdoche, New York (2008)

Al doilea film din acest week-end cu trimiteri la Moartea unui comis-voiajor de Arthur Miller – ceea ce-nseamnă că atunci când o piesă iese de pe scenă ea trece cumva în film, ca un obiect de decor. Un film bizar, dar foarte bine scris și inteligent construit – suprarealist, înţesat de simboluri, cu o „acţiune” ce pendulează insesizabil între real şi imaginar. Nu știu ce altceva să scriu despre debutul regizoral al lui Charlie Kaufman, așa că sunt nevoit să fac puțin SPOILER:

Synecdoche apare în antetul ziarului citit de protagonist, unul de cronici teatrale, iar New York-ul este lumea recreată de el. Caden (Philip Seymour Hoffman) este regizor de teatru, un flăcău tomnatic și cam „obosit” de viață, dar cu destule femei în jur, dornice s-o împartă cu el – mai puțin Adele, soția sa, care pleacă la Berlin. Copleșit de singurătate, Caden închiriază un depozit în care construiește o replică în mărime naturală a New York City, ca parte a noii (și ultimei) sale piese de teatru.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s