Toni Erdmann, filmul regizoarei Maren Ade, va fi proiectat în premieră la noi pe 14 octombrie, în deschiderea Les Films de Cannes à Bucarest.

Cu această ocazie regizoarea se va întâlni pentru prima dată cu publicul din România.

În timpul Festivalului de la Cannes circula zvonul că filmul german – care plăcuse la nebunie publicului – nu a fost apreciat de juriu.

În seara palmaresului, verdictul a căzut cu greutate în sufletul celor impresionați de acest film fără nume sonore, cu excepția cineastei Maren Ade. Toni Erdmann nu figura; mai mult, nici realizatoarea Maren Ade nu fusese citată nici măcar o dată, nici splendida Sandra Hüller, nici genialul ei partener Peter Simonischek. Uitatul film a stârnit așa valuri de indignare încât publicul a fost pe cale să fluiere juriul la conferința de presă, imediat după înmânarea premiilor.

tonierdmann_still_06-sandrahullerpetersimonischek-20165201224

Cea mai mare parte a presei, a publicului și a profesioniștilor este de partea marelui perdant.

I se prevede o carieră pentru că publicul nu uită momentele în care, în timpul vizionării, sala a răsunat de entuziasm, râsete. Toni Erdmann a câștigat deja, după spusele lui Pascal Gavillet la Palme du Coeur!

Comedia dramatică Toni Erdmann îl urmărește pe Winfried Conradi în încercarea de a relua legătura cu fiica sa Ines

Cei doi sunt entități diferite, el cu aparenta unui clovn de-a râsu` plânsu`, farsor, utopist, îmbrăcat neglijent, mereu cu o pungă de plastic în mână, cu glume pe care ea nu le suportă. Ines este o fire mai rece, calculată și înțepată, care se simte importantă și responsabilă – o femeie de carieră care lucrează într-o corporație germană din București care se rușinează cu tatăl ei. Dar sângele apă nu se face și va rezulta o relație complexă și unică: intimitatea fiică/tată ce pare înnăscută și stranie, comică dar niciodată caricaturală. Amestecul tatălui în viața profesională și personală a fiicei sale în scopul de a o determina să reflecteze la propria-i persoană este rezumat în întrebarea

Ești fericită?

pe care i-o adresează tinerei copleșite de volumul de muncă de la birou și de stres…

Un scenariu la care s-a lucrat mult până la cizelare, la simplitate, în același timp la profunzimeaerul de lejeritate se datorează și imaginilor naturaliste ale mult apreciatului Patrick Oth, figură cheie a noului cinema german.

Jocul excelent al Sandrei Hüller și cel al mai puțin cunoscutului Peter Simonischek este ireproșabil, creând un umor irezistibil, o nebunie poetică, un echilibru instabil dar și un umanism veritabil. Un film cu durata de 2h 45`, care să fie antrenant și al cărui subiect să fie aparent banal este o adevărată performanță cinematografică.

Toni Erdmann este turnat aproape integral în România, fiind singura peliculă lansată în 2016 inclusă recent în Top 100 cele mai bune filme ale secolului XXI, realizat de BBC Culture; de asemenea este propunerea Germaniei la Oscar 2017 pentru cel mai bun film într-o limbă străină.

Maren Ade a fost recompensată la Cannes cu Premiul Criticii Internaționale (2016).

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s