Seriale turcești: Istanbullywood III

În continuarea Istanbullywood-iadei începute aici, și continuate dincolo:

3.  Istanbullywoodiada și *düsman-ul său interior (*în l.turcă=dușman)

În ceea ce privește conținutul acestor seriale: are toate ingredientele, chiar și când formatul e… deformat. Rețeta, în mare, este cam aceeași: scenariul se învârte de obicei în jurul unei povești de dragoste sau a unei obsesii sexuale hărțuitoare, condimentate cu bătăi, amenințări cu moartea, crime misterioase, disensiuni interne și tensiuni sexuale, indiferent de epoca în care se desfășoară acțiunea!

Putere-si-Glorie-episodul6
Cuvântul de ordine e răzbunarea contra dușmanului, omniprezent în toate serialele turcești, ceea ce adesea face victime colaterale sau distruge chiar pe inițiatorul ei !
malkocoglu-2
De fapt suspenseul este elementul infailibil pentru succesul acestor seriale: revelații explozibile, contra-lovituri de ultim moment, apariții (și dispariții) neașteptate. În fiecare episod cineva e rănit, bătut; scenele de la poliție/spitale sunt coșmaruri (ca la noi, de altfel) pentru cei care muncesc în aceste instituții, deoarece acolo se înghesuie toate neamurile, vecinii, plâng, țipă, se ceartă între ei, se agresează fizic, se comportă ireverențios și amenință polițiștii /medicii.
puterea_destinului
Da, se face totul pentru a fideliza spectatorii care își doresc să cunoască cum vor evolua poveștile. Nu vă așteptați la eternele happy-enduri. Turcii au curajul să-și descurajeze fanii cu finaluri abrupte, multe puțin previzibile, dar și cu altele de un sirop prea dulce de baclava, în care e șters trecutul dubios sau chiar odios al unora dintre personaje. Uneori pot deruta, creând impresia că ești în plină comedie neagră sau parodie. O hibă generalizată este marea disproporție între episoade, sub aspectul interesului; si finaluri fușerite pentru că timpul e cam dilatat, sau din contră, se aglomerează iar acțiunea degenerează: toată lumea o ia razna, apar sau dispar nejustificat personaje, multe flashback-uri, lungi, repetitive (vise, obsesii, regrete, remușcări) interminabile, situații aberante.

 

Personajele sunt prezentate adesea destul de nuanțat cu punctele lor forte, dar și cu vulnerabilitățile lor; adevărate lecții de psihologie (nu ar strica și scenariști asociați care să fie psihiatrii) umanizându-le, acestea devin reale. 

Distribuția este și ea după un anumit tipic: în centru eroina(eroul), si prietena-confidenta, (prietenul), iubitul (iubita), familia cu nelipsita ”oaie neagră” și mediul în care (supra)viețuiește și desigur, nelipsitul dușman!  Bărbații (chiar și eroii pozitivi) sunt foarte agresivi, doar cei buuuni la suflet sunt niște îngerași – cam efeminați – de care profită toată lumea, inclusiv familia. E o nebunie ce poate face turcul pentru femeia pe care o iubește, he-he! *:)) laughing 

Femeile, din ce în ce mai frumoase, mai suple, mai fasonate; grăsuțele și grăsanele sunt din speța de jos, sărăcimi șleampete și ridicole, fie că sunt rele, fie cu suflet bun. Jocul actorilor este foarte bun, expresiv, iar când vreun personaj o ia razna e vina scenariului. Se poartă mătăniile la vedere, mai ales în rândul latifundiarilor, clanurilor, mafioților; și acolo, unii înțeleg că Cel de sus iartă orice.. Imaginea: cam totul se întâmplă  în jurul  Bosforului, peisaje superbe, culori bogate; îmbrăcămintea femeilor avute e totdeauna un reper (fără glumă) pentru ultimile tendințe .

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s