Senzații tari la TIFF

Cele mai „întunecate” secțiuni ale TIFF-ului, Shadows și bonusul tematic Midnight Delirium – dedicat genului horror din cinematografia latino-americană – ne vor urca adrenalina la maxim în fiecare miez de noapte.

În secțiunea lungmetraj a Umbrelor, printre filmele selecționate de directorul artistic Mihai Chirilov se află Blind Sun, un thriller despre singurătatea unui imigrant ajuns în Grecia, în mijlocul unui val de caniculă și transgresivul Ludo, care atinge noi teritorii neexplorate ale genului horror și are potențialul de a schimba fața cinema-ului horror indian.

În filmul său de debut Lace Crater, Harrison Atkins amestecă subtil genurile, făcând treceri de la comedie la dramă și explorând teme ca izolarea, nevoia de conexiune umană sau supranaturală. Prezentat în premieră la Berlinale în Panorama, Aloys prezintă viața izolată a unui detectiv scufundat într-o lume construită din înregistrările de pe camerele de supraveghere. Couple in a Hole al lui Tom Geens este povestea cu accente suprarealiste a unui cuplu îndoliat, iar regizorul român Jamil Hendi debutează în lungmetraj cu producţia independentă Vizitatorul, un horror care se petrece într-un apartament cu o istorie sumbră din București, în care joacă Ionuț Grama, Oana Irina-Duțu și Andreea Boșneag.

Secțiunea Midnight Delirium este curatoriată de Richard Peña, profesor la Columbia University, fost director de program al Film Society of Lincoln Center, și aduce o selecție de filme horror din cinematografia latino-americană: At Midnight I Will Take Your Soul (r. Jose Mojica Marins) este un horror brazilian cult care a lansat personajul iconic Coffin Joe. Vampires in Havana e un film cubanez animat, iubit de critici, care parodiază genul horror cu vampiri, iar captivantul Cronos (1994) e debutul celebrului Guillermo del Toro, o poveste neortodoxă despre dorința de a atinge nemurirea.

În 36 Steps, comedie neagră horror, totodată o satiră socială, semnată de argentinianul Adrián García Bogliano, motivele horror se suprapun peste un discurs critic la adresa opresiunii femeilor. We Are What We Are (r. Jorge Michel Grau) este un horror mexican care analizează viața unei familii de canibali și servește drept satiră la adresa anomaliilor sociale și psihologice. Juan of the Dead, o comedie cu zombie în stilul Shaun of the Dead, care satirizează viața în timpul regimului lui Castro în Cuba, este și o tentativă de a revigora industria de film cubaneză.

Din epoca de aur a filmelor de gen vine clasicul El Fantasma del Convento (1934), primul film de groază sonor din Mexic, din care nu lipsesc fantomele, călugării, mumiile și atmosfera suprarealistă. Detalii suplimentare aici.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s