The-Gospel-According-to-Matthew film

ll Vangelo secondo Matteo (1964) – Evanghelia după Matei în regia lui Pasolini

Ne aflăm în Săptămâna Patimilor și este un bun prilej de a vedea filme pe această tematică. Orice producție de acest gen trebuie să aibă grijă cu privire la abordarea celor scrise în Biblie, deoarece o interpretare greșită duce la o anulare din punctul de vedere al creștinului. Aici putem depista o problemă în ceea ce privește filmul „l Vangelo secondo Matteo” regizat de Pasolini: realizatorul acestei producții a fost un ateu, ultima sa peliculă fiind tulburătoarea Salo sau cele 120 de zile ale Sodomei (Salò o le 120 giornate di Sodoma, 1975).

Pasolini a declarat la scurt timp după lansarea filmului că el nu crede că Isus este fiul Lui Dumnezeu, dar nici că ar fi un profanator, el dorind doar să facă un film biografic despre viața lui Isus. De menționat că această operă a fost declarată de către papalitate, în anul 2015, ca fiind cel mai bun film care descrie viața lui Isus.

Ce pot spune eu cu privire la această controversă este faptul că filmul urmează îndeaproape Evanghelia după Matei, chiar am citit din primele capitole concomitent cu acțiunea filmului și nu am observat nici o deviere, ori ceva nelalocul lui în tot acest timp; în ceea ce privește circumstanțele, fiecare stabilește în dreptul său dacă această peliculă este la locul ei din punct de vedere religios.

Il_Vangelo_Secondo_Matteo 1964

Povestea patimilor lui Hristos nu apare doar în această peliculă, ci se ascunde în spatele acțiunii tuturor filmelor sale timpurii. Pasolini era un om contra sistemului; el considera că arta este răzvrătire, iar acest lucru se vede atât în operele sale cât și în viața artistului. Datorită  acestui fapt scopul său este arta adevărată indiferent că scenele prost tăiate ale filmelor sale, ori îmbinarea grosolană a narativelor sale și camera de filmat care tremură sunt prezente – toate acestea pentru a nu se încadra în limitele normalității sau ale mediocrității. Toate aceste aspecte le găsim din plin și în cadrul acestui film, iar răposatul Roger Erbert constată: Tells the life of Christ as if a documentarian on a low budget had been following him from birth.

Pe lângă pasiunea sa față de filme a mai fost poet, prozator, traducător, dramaturg și scenarist. Scria eseuri lingvistice, publicistică, mai era și activist politic; fiind legat de mișcările culturale din Italia anilor 1960 și 1970.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s