La fidélité (2000)

Regizorul Andrzej Żuławski este considerat omonimul polonez al lui David Cronenberg. Un eșec comercial, Fideliy (2000), scris și regizat de el, este o interpretare contemporană a scrierii clasice franțuzești La Princesse de Clèves, atribută d-nei de La Fayette, precursoare a romanului psihologic.

f1Intriga filmului este identică (asta ca să facem o comparație) și totul începe cu mărturisirea unei infidelități: mama îi spune fiicei că ar vrea-o măritată, apoi îi povestește o aventură a sa din tinerețe. Fotografa Clèlia (Sophie Marceau, care primește Cabourg Romantic Film Festival Award pentru rolul jucat aici), vine la Paris ca să își ia în primire slujba la un tabloid de scandal. Libertină, ascultând totuși sfatul mamei sale, ea se implică într-o relație romantică cu Clève (Pascal Greggory) un serios editor de carte, în pragul logodnei. Cum e să-ți alegi soarta, iar apoi, imediat, să te îndrăgostești? O dilemă clasică.

Timp de peste o oră de film, Clèlia va trebui să reziste avansurilor lui Némo (Guillaume Canet) fotograful concurent de la servici, care o lasă cu gura căscată de la prima întâlnire. Filmat la Paris, Fidelity primește și premiul Golden Swann pentru regizorul Andrzej Zulawski (dispărut în acest an, la vârsta de 75). Muzica este compusă de către Andrzej Korzyński, un alt colaborator cu origini poloneze al lui Andrzej Wajda.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s