Maroc (1930)

• Titlu original: Morocco
Regizor: Josef von Sternberg
• Scenariu: Jules Furthman după romanul lui Benno Vigny, Amy Jolly

,,Morocco” este un film cu patru nominalizări (regizor, protagonist, scenografie, imagine) la Oscar 1931. Transpuneți-vă în atmosfera cinemaului anilor `30 pentru a înțelege valoarea de atunci, a acestui film!

013-morocco-theredlist

Este al doilea film (după Îngerul Albastru) făcut de regizorul Josef von Sternberg cu Marlene Dietrich în rolul principal. În primul ei film hollywoodian, Marlene Dietrich o interpretează pe Amy Jolly, o cântăreață de cabaret cu un trecut tumultuos, proaspăt venită de la Paris în Maroc. Aici, ea îl întâlnește pe Tom Brown (Gary Cooper) , înrolat în Legiunea Străină pentru a scăpa de amintirile dureroase care îl bântuiau. Încercând să-l seducă, Amy sfârșește prin a se îndrăgosti de Tom și a renunță, de dragul lui la un foarte bogat aristocrat care o iubește foarte mult. Acest Tom care se află cam în derivă, indecis, se codește în a-și „onora” atribuțiile de… războinic: el preferă frivolitățile, relațiile pasagere. Dar Amy cea care este iubită, răsfățată de bogatul pretendent la căsnicie, alege să-l urmeze pe Tom prin deșert, la fel ca multe localnice, care își urmează soții sau iubiții prin nemilosul deșert !

morocco

Dialogurile sunt rare, dar cu atât mai pline de forță. Situații complexe, inteligente și îndrăznețe în care Marlene Dietrich e surprinzătoare, dezinvoltă, seducătoare, se descurcă de minune (aparițiile în ținute bărbătești sau , din contra, sumare,primul sărut pe gură dat unei alte femei, gratitudinea față de omul care o iubește și ar fi trebuit să-I devină soț, manifestată prin sărutul pios al mâinii acestuia) care vor dispărea timp de 30 de ani, odată cu *Codul Hays.
foto53
Decorurile artificiale care redau realitatea prin imagini de o frumusețe absolută reflectă în mod deosebit arta cineastului.(vezi scenele de început cu jocul umbrelor).

*Codul Hays sau Codul producției de film (en. The Motion Picture Production Code) a fost un set de sfaturi din partea cenzurii care a condus producția majorității filmelor din Statele Unite lansate de studiourile importante în perioadă 1930-1968. Acestea aveau misiunea de a restabili și de a păstra valorile familiale în filmele americane și de a proteja țara, printre altele, de deviația sexuală în diferitele sale forme.

Annex - Cooper, Gary (Morocco)_05

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s