irreversible11

Irréversible (2002)

După o idee emisă sec în debut de două personaje neconvingătoare, filmul încearcă să exprime prin violență și o tehnică narativă inversă cum timpul este într-adevăr (dureros de) ireversibil. Rugat de un cititor să-mi dau cu părerea despre Love (2015) ultimul film al regizorului franco-argentinian Gaspar Noé, m-am uitat peste filmografia acestuia, și m-am oprit pe la mijloc.

Mare greșeală, aveam să aflu ulterior: Noé a trebuit să întrerupă pre-producția la Enter the Void, scenariul acestuia fiind scris înainte de Irréversible. Povestea filmului pleacă de la întâlnirea regizorului cu Vincent Cassel într-un club. Întrebat dacă vrea să facă un film erotic cu Monica Bellucci, actorul a zis da, însă când a citit apoi scenariul cu Monica, cei doi au zis „în nici un caz nu facem asta” şi au trecut la Irréversible.

Povestea asta mi s-a părut similară cu finalul filmului, acel ecran alb pâlpâind care, împreună cu derularea literelor întoarse pe dos de la-nceput a fost tot ce-am reținut din el; conținutului i-am dat delete imediat ce s-a terminat. Pentru că la acel ecran pâlpâind am ridicat mâna în fața ochilor, apoi am lăsat-o jos, spunându-mi: la scenele alea oribile m-am putut uita și abia la ecranul ăsta îmi pun mâna la ochi? Pare că Noé și-a atins scopul, în cele din urmă, deși…

… nu poți să nu te gândești cum că-i boală grea, cinefilia asta! Și eu ca eu, dar cum or fi ales Bellucci și Cassel să „treacă” la Irréversible? Cât de rău, adică, trebuie să fie Enter the Void?

3 gânduri despre “Irréversible (2002)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s