magnolia

Magnolia (1999)

Să vezi un film e ca și cum te-ai urca într-un tren. (Crezi că) știi unde mergi dar n-ai de unde să știi ce se va-ntâmpla pe drum. Te urci din mers (fiindcă nici un tren nu vine numai pentru tine) după ce-ai ajuns cumva în gară. Aștepți cu oareșce emoții o mică aventură, deși-ți dorești în același timp o călătorie liniștită, lipsită de surprize neplăcute.

Ți-ar plăcea, totuși, să nu fie una nesemnificativă: ține de nostalgia locurilor pe care le lași în urmă. Un astfel de film este Magnolia – primul semnificativ, aș spune, al originalului regizor de 45 de ani Paul Thomas Anderson, pentru că mie Boogie Nights, dincolo de faptul că e o biografie, mi s-a părut o prostie (de subiect) cu care am regretat că mi-am pierdut vremea.

Nominalizat la 3 Oscaruri, pentru cel mai bun scenariu, cel mai bun actor în rol secundar (Tom Cruise) și cea mai bun cântec original (Aimee Man),  Magnolia este povestea mai multor destine care curg, întrețesute, pe valea San Fernando (zona cea mai dens populată din LA). Ca atare, a ieșit un film cam lung, Anderson dorind să profite de succesul (de public și financiar) anterior – care a convins casa producătoare New Line Cinema să-i lase mână liberă la următorul (acest) film.

– comentariul urmează după ce-l vizionați –

2 gânduri despre “Magnolia (1999)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s